M Ś G 4.- Scharakteryzuj budowę oka i wyjaśnij jakie funkcje pełnią jego elementy.. Zadanie.. Motyle ciemne są mniej widoczne na ciemnej korze, więc mają więcej szans na przeżycie - jest ich więcej.. = Wyjaśnij, dlaczego ości nie uznaje się za element szkieletu.. Długa i silnie umięśniona trzecia para odnóży: _____ Obecność czułków: _____ 5 Rozpoznaj typ aparatu gębowego przedstawionego na rysunku, a następnieOkreśl, jaki mechanizm ewolucji spowodował częstsze występowanie form ciemnych motyla i wyjaśnij, jakie znaczenie dla nich ma fakt, iż obecnie kora drzew w rejonach uprzemysłowionych jest ciemna.. Strona 70.. Strona 2.. Częściej jadaj owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste.. b) Wypełnij tabelę - podaj nazwy dwóch enzymów, należących do amylaz, wytwarzanych przez człowieka oraz nazwy narządów, w świetle których te enzymy działają i nazwy produktów reakcji .Płyny ustrojowe tych ryb mają niższe ciśnienie osmotyczne niż woda w środowisku.. 4 a) Podpisz wskazane na rysunku płetwy.Łuska ryby, np. karasia, rośnie w miarę zwiększania się rozmiarów ciała ryby, a na powierzchni łuski zaznaczają się równoległe linie - pasma przyrostu, podobnie jak na przekroju pnia drzewa.4 Wyjaśnij, jakie znaczenie dla pasikonika mają wymienione poniżej cechy.. Długa i silnie umięśniona trzecia para odnóży: _____ Obecność czułków: _____ 5 Rozpoznaj typ aparatu gębowego przedstawionego na rysunku, a następnie wykreśl niewłaściweWyjaśnij jakie znaczenie mają poniżej wymienione cechy budowy:a)turkuć-krótkie szerokie odnóżab)mrówka-mocne szczękic)motyl-długa yrąbka..
Zadanie 2.4 Wyjaśnij, jakie znaczenie dla pasikonika mają wymienione poniżej cechy.
Oczy pozbawione powiek.. Głowa sztywno połączona z tułowiem.. Również odpowiedzi do zadań, zadania testowe oraz zadania egzaminacyjne.. Obecność płetw - poruszanie się w wodzie i możliwość zmiany kierunku.Wyjaśnij, jakie znaczenie dla ryb mala ponisze cechy budowy ich ciala.Glowa sztywno polaczona z tułowiem.. Linia boczna.. Są drapieżnikami polującymi najczęściej na ryby i skorupiaki..
Wyjaśnij, jakie znaczenie dla ryb mają poniższe cechy budowy ich ciała.
Wszystko z podziałem na przedmioty, etapy edukacji i działy.. Pobieranie i rozdrabnianie pokarmu umożliwiają tarka i szczęka.. D. Unikaj "śmieciowego jedzenia" (fast food).. Question from @misiak202 - Szkoła podstawowa - BiologiaLista zadań (Zadania maturalne) dodanych przez nauczycieli lub popularne wydawnictwa.. Zadanie.. Oczy pozbawione powiek.. Jedz mniej.. Ryby mają linię naboczną, która odbiera informacje ze środowiska dotyczące ruchów wody i pozwala im .Wyjaśnij, jakie znaczenie dla pasikonika mają wymienione poniżej cechy: A) Długa i silnie umięśniona trzecia para odnóży.3 Na rysunku przedstawiono rybę.. Istnieją też gatunki wszystkożerne.. Żyją w środowisku hipotonicznym.1.. Oczy pozbawione powiek.. Głowa sztywno połączona z tułowiem 2.. Występowanie płetwy ogonowej 3.. Poprzednie Następne Razem wiemy więcej Strona korzysta z .. Część przedstawicieli grupy jest roślinożerna, a część mięsożerna.. Pokrywy skrzelowe.. Podaj nazwę tej formy zależności organizmów oraz wyjaśnij, jakie znaczenie ma ona dla bakterii brodawkowych i dla roślin motylkowych.. - pokonywanie ruchów wody.. Obecność płetw Linia boczna Dachówkowato ułożone łuski pokryte śluzem Pokrywy skrzeloweWyjaśnij, jakie znaczenie dla sposobu pobierania wody przez płazy żyjące w suchym klimacie ma fakt gromadzenia znacznych ilości mocznika w płynach ustrojowych..
Wyjaśnij,jakie znaczenie dka ryb mają poniższe cechy budowy ich ciała.
- są stale omywane wodą.. (0 .. Są drapieżnikami polującymi najczęściej na ryby i skorupiaki.. Są drapieżnikami polującymi najczęściej na ryby i skorupiaki.. Pobieranie i rozdrabnianie pokarmu umożliwiają tarka i szczęka.. Istnieją też gatunki wszystkożerne.. Dachówkowato ułożone łuski pokryte śluzem.. M Ś G 4.Zobacz 1 odpowiedź na zadanie: Wyjaśnij jakie pozytywne znaczenie mają dla człowieka wymienione niżej stawonogi : biedronka, pszczoła, krewetka, jedwabnikPoniżej przedstawiono zasady zdrowego stylu życia propagowane przez dietetyków: A.. Obserwacja - Epodreczniki.pl(2pkt) Bakterie azotowe z rodzaju Rhizobium, zwane bakteriami brodawkowymi, żyją wewnątrz specjalnie dla nich wytworzonych brodawek na korzeniach roślin motylkowych (np. grochu, łubinu, fasoli).. - Wyjaśnij mechanizm utrzymania równowagi osmotycznej u ryb morskich.. Część przedstawicieli grupy jest roślinożerna, a część mięsożerna.. - Wskaż cechy płazów, które umożliwiają im życie na lądzie i te, które umożliwiają im życie w wodzie.1.. Obecność płetw.. Dobór naturalny.. Głowa sztywno połączona z tułowiem.. Wyjaśnij w jaki sposób rozwój cech płciowych podlega regulacji hormonalnej.. Dachówkowato ułożone łuskiPuls życia 6, Zeszyt ćwiczeń.. Osmoregulacja jest u nich związana ze zużywaniem energii..